Candidatura i programa 2019

Vilobí del Penedès és un poble que ens estimem i que gaudim

La CUP-Vilobí del Penedès és un projecte jove que vol fer de Vilobí un poble amb un compromís ferm amb la creació d’espais públics que potenciïn i vetllin pels vincles socials i els punts de trobada veïnals; la defensa del territori i l’ecologisme (protegint de manera real els Pèlags, prioritzant la reducció de deixalles i de contaminació lumínica, aprofitant les aigües pluvials i creant horts municipals, per exemple); la participació ciutadana vinculant en la presa de decisions d’accions al poble i en l’aprovació dels pressupostos; la preservació i recuperació del patrimoni tant arquitectònic com de memòria històrica (incentivant accions i actes concrets que els garanteixin per una banda, i aixoplugats per un urbanisme que prioritzi l’arquitectura tradicional, l’ús d’elements que creïn el mínim impacte visual i la màxima integració en l’entorn per l’altra); la inversió en equipaments logístics i recursos pedagògics per a una educació integral i viva, i la promoció de propostes arrelades a la cultura popular i d’avantguarda.

Creiem que el poble té un entorn immillorable i una gent engrescadora que, amb la seva diversitat, enriqueix el cos social i natural. Creiem que Vilobí pot ser un poble sostenible i ecològic, compromès amb les decisions del país en el camí cap a la llibertat i la república. Per dur a terme aquests i altres plantejaments, cal determinació, fermesa i implicació dels veïns i veïnes.

Tot plegat, partint d’un posicionament clarament feminista, sobiranista i de màxima transparència informativa.

• Els regidors i regidores exerciran el càrrec un màxim de dos mandats consecutius.

• S’evitarà la duplicitat en els càrrecs.

• Es publicaran els comptes regularment. No se sol·licitarà cap crèdit bancari.

• Aposta per la democràcia directa en la presa de decisions i transparència en la gestió municipal. Municipalisme arrelat al territori. El poble tindrà el poder de decisió. Assemblearisme com a mecanisme de presa de decisions.

• Estreta col·laboració amb les lluites socials i entitats populars.

• Les decisions polítiques importants se sotmetran a referèndums vinculants.